Δελτίο Τύπου

Μέ τόν τίτλο «ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΟΝ ΚΑΙΡΟ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ» ὁ τομέας Ἐπιστημόνων καί Ἐκπαιδευτικῶν τοῦ Συλλόγου Ὀρθοδόξου Ἱεραποστολικῆς Δράσεως «Ὁ Μέγας Βασίλειος» διοργανώνει τήν Κυριακή 2 Ἰανουαρίου 2022 τό 62ο Παιδαγωγικό του Συνέδριο, τό ὁποῖο θά μεταδοθεῖ διαδικτυακά μέσα ἀπό τό διαδικτυακό κανάλι «Λόγος Παρακλήσεως» – logosparakliseos.gr. Τό θέμα τοῦ Συνεδρίου ἔχει νά κάνει μέ τίς ἐπιπτώσεις τῆς πανδημίας σέ μαθητές καί ἐκπαιδευτικούς καί φιλοδοξεῖ νά δώσει ἔμπνευση καί ὅραμα γιά τήν ὑπέρβασή τους.

Ἔγκριτοι ἐπιστήμονες κυρίως ἀπό τόν χῶρο τῆς ψυχικῆς ὑγείας θά ἀναφερθοῦν στό θέμα καλύπτοντάς το ἀπό μαθησιακῆς, ψυχολογικῆς, κοινωνικῆς καί πνευματικῆς πλευρᾶς, ἐνῶ σέ διαδραστική σχέση μέ τούς τηλεθεατές θά ἀναζητήσουν λύσεις καί διέξοδα σέ ἐρωτήσεις πού ζωντανά θά τούς ὑποβληθοῦν.

Μπορεῖτε νά μείνετε ἐνημερωμένοι καί νά παρακολουθήσετε τό συνέδριο μέσα ἀπό τήν ἱστοσελίδα:
https://logosparakliseos.gr/62o-paidagogiko-synedrio

Πρόγραμμα


Α΄ Συνεδρία
17.30 – 18.40

17.30: Ψυχική ἀνθεκτικότητα καί παρεμβάσεις στήν ἐκπαιδευτική κοινότητα
Ἀναστάσιος Ματσόπουλος, Ἐπίκ. Καθηγητής Σχολικῆς Ψυχολογίας Πανεπιστημίου Κρήτης, Πρόεδρος Ἑλληνικῆς Ἑταιρείας Σχολικῆς Ψυχολογίας (ΕΛ.Ε.ΣΨΥ)

17.50: Ψυχολογικές ἐπιπτώσεις καί εὐκαιρίες στή μαθητική κοινότητα
Ἀναστασία Μωραϊτάκη, Ψυχολόγος – Συστημική Ψυχοθεραπεύτρια

18.10: Συζήτηση


Β΄ Συνεδρία
18.50 – 20.15

18.50: Προβληματισμοί καί προτάσεις γιά τούς μαθητές τῆς μετα-covid ἐποχῆς
Ἐλευθέριος Ἐλευθεριάδης, Ψυχολόγος M. Sc – Συγγραφέας

19.10: Πνευματική στήριξη τῆς σχολικῆς κοινότητας
π. Θεμιστοκλῆς Μουρτζανός, Δρ. Θεολογίας – Φιλόλογος, Γενικός Ἀρχιερατικός Ἐπίτροπος Ἱ. Μ. Κερκύρας, Ὑπεύθυνος Γραφείου Νεότητας Ἱ. Μ. Κερκύρας

19.30: Συζήτηση

20.00: Κλείσιμο τοῦ Συνεδρίου
ἀρχιμ. Ἀστέριος Χατζηνικολάου, προϊστάμενος Ἀδελφότητος Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ»


Συντονίζει ὁ κ. Δημήτριος Ράπτης, Φιλόλογος, Διευθυντής Λυκείου Ἐκπαιδευτηρίων «Ἡ Ἑλληνική Παιδεία».


Σέ ὅσους παρακολουθήσουν τό συνέδριο, θά παρέχεται βεβαίωση παρακολούθησης.

π. Θεμιστοκλῆς Μουρτζανός

Ὁ πρωτοπρεσβύτερος Θεμιστοκλῆς Μουρτζανός γεννήθηκε στήν Ἑρμούπολη Κυκλάδων τό 1971. Τελείωσε τίς ἐγκύκλιες σπουδές του στή Λάρισα. Τό 1992 πῆρε τό πτυχίο τῆς Φιλολογίας (κατεύθυνση κλασσικῆς φιλολογίας) καί τό 1998 τό πτυχίο τῆς Θεολογίας ἀπό τό Πανεπιστήμιο Ἀθηνῶν. Εἶναι διδάκτωρ τοῦ Τμήματος Ποιμαντικῆς καί Κοινωνικῆς Θεολογίας τοῦ Ἀριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Τόν Δεκέμβριο τοῦ 1995 χειροτονήθηκε διάκονος καί τόν Σεπτέμβριο τοῦ 1996 Πρεσβύτερος ἀπό τόν τότε Μητροπολίτη Δημητριάδος καί μετέπειτα Ἀρχιεπίσκοπο Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος κυρό Χριστόδουλο. Ἀπό τό 2003 ὑπηρετεῖ στήν Ἱερά Μητρόπολη Κερκύρας ὡς Γενικός Ἀρχιερατικός Ἐπίτροπος, ἐνῶ εἶναι καί ἐν ἐνεργείᾳ θεολόγος ἐκπαιδευτικός ὑπηρετῶντας στό 7ο Γυμνάσιο Κέρκυρας.

Ἔχει γράψει βιβλία γιά τήν οἰκογένεια καί τούς νέους καθώς καί διάφορες ἐπιστημονικές μελέτες, ἐνῶ ἀρθρογραφεῖ τακτικά στόν τύπο. Εἶναι ἀκόμη διευθυντής τοῦ ἐπιστημονικοῦ περιοδικοῦ ΑΧΙΛΛΙΟΥ ΠΟΛΙΣ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Λαρίσης. Εἶναι ἔγγαμος καί πατέρας τεσσάρων παιδιῶν.


Ἀναστάσιος Ματσόπουλος

Ὁ Ἀναστάσιος Ματσόπουλος εἶναι ἀπόφοιτος τῆς Φιλοσοφικῆς Σχολῆς (Τμῆμα ΦΠΨ) τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν, μέ μεταπτυχιακές σπουδές στό Πολιτειακό Πανεπιστήμιο τῆς Νέας Ὑόρκης (State University of New York at Albany) ἀπ΄ ὅπου ἔλαβε τό master στήν ἐκπαιδευτική ψυχολογία καί στατιστική καί τό μεταπτυχιακό δίπλωμα ἄσκησης ἐπαγγέλματος σχολικοῦ ψυχολόγου, καθώς καί τό διδακτορικό δίπλωμα στή Σχολική Ψυχολογία. Ἔχει ἐργαστεῖ ὡς σχολικός ψυχολόγος πλήρους ἀπασχόλησης σέ σχολεῖα τῆς Νέας Ὑόρκης γιά πολλά χρόνια. Ἐπίσης, ἔχει διδάξει ὡς Ἐπίκουρος Καθηγητής Σχολικῆς Ψυχολογίας σέ μεταπτυχιακά προγράμματα Σχολικῆς Ψυχολογίας στή Νέα Ὑόρκη ἀλλά καί στό Διδακτορικό Πρόγραμμα Σχολικῆς Ψυχολογίας (Psy.D.) τοῦ Fairleigh Dickinson University στή Νέα Ὑέρσεη. Κατέχει ἄδεια ἐξασκήσεως ἐπαγγέλματος στήν Ἑλλάδα καί ἔχει μόνιμη ἄδεια ἐξασκήσεως ἐπαγγέλματος ὡς σχολικός ψυχολόγος στήν Ἀμερική.

Ἀπό τό 2013 συμμετέχει ὡς ἐπιστημονικός ὑπεύθυνος τοῦ Πανεπιστημίου Κρήτης καί ὡς ἑταῖρος σέ χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα Δια Βίου Μάθησης τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἕνωσης ἕξι χωρῶν (Μάλτα, Ἑλλάδα, Ἰταλία, Κροατία, Σουηδία, Πορτογαλία) μέ στόχο τή δημιουργία καί ὑλοποίηση Πανευρωπαϊκοῦ Προγράμματος Ψυχικῆς Ἀνθεκτικότητας γιά παιδιά προσχολικῆς καί σχολικῆς ἡλικίας.

Εἶναι Πρόεδρος τῆς Ἑλληνικῆς Ἑταιρείας Σχολικῆς Ψυχολογίας (ΕΛ.Ε.ΣΨΥ). Εἶναι ἐπίκουρος καθηγητής σχολικῆς ψυχολογίας στό Παιδαγωγικό Τμῆμα Προσχολικῆς Ἀγωγῆς τοῦ Πανεπιστήμιου Κρήτης, ὑπεύθυνος καθηγητής τῆς Μονάδας Σχολικῆς Ψυχολογίας τοῦ Παιδαγωγικοῦ Τμήματος τοῦ Πανεπιστήμιου Κρήτης καθώς καί ὑπεύθυνος καθηγητής τῆς μεταπτυχιακῆς εἰδίκευσης «Ψυχοπαιδαγωγικές Παρεμβάσεις γιά Παιδιά Προσχολικῆς καί Σχολικῆς Ἡλικίας».


Ἀναστασία Μωραϊτάκη

Ἡ Ἀναστασία Μωραϊτάκη γεννήθηκε στήν Ἀθήνα τό 1974. Εἶναι ἀπόφοιτος τοῦ Προγράμματος Ψυχολογίας τῆς Φιλοσοφικῆς Σχολῆς τοῦ ΕΚΠΑ καί τοῦ Μεταπτυχιακοῦ Προγράμματος Σπουδῶν – Εἰδίκευση Ψυχικῆς Ὑγείας τοῦ Τμήματος Νοσηλευτικῆς τοῦ ΕΚΠΑ.

Ἔχει ἐκπαιδευτεῖ στή Συστημική Ὑπαρξιακή Θεώρηση καί στή Θεραπεία Οἰκογένειας στό Ἐκπαιδευτικό Ἰνστιτοῦτο Ὑπαρξιακῆς Συστημικῆς Προσέγγισης «Ἀντίστιξη». Ἔχει πραγματοποιήσει τήν ἐκπαίδευση Παιγνιοθεραπείας τοῦ Ἑλληνικοῦ Συλλόγου Δραματοθεραπευτῶν – Παιγνιοθεραπευτῶν (νῦν Ἕνωσης Δραματοθεραπευτῶν Παιγνιοθεραπευτῶν Ἑλλάδας).

Ἐργάζεται ἀπό τό 2001 στό Κέντρο Παιδοψυχικής Ὑγιεινῆς Ἀθήνας – Θεραπευτικό Τμῆμα Ἐφήβων, ἀναλαμβάνοντας, κατά κύριο λόγο, διαγνωστική καί θεραπευτική παρέμβαση σέ ἐφήβους, γονεῖς καί οἰκογένειες, σέ ἀτομικό καί ὁμαδικό ἐπίπεδο. Πραγματοποιεῖ διαγνωστικές ἀξιολογήσεις μαθησιακῶν δυσκολιῶν (ἐφήβων πού συνεργάζονται μέ τό ΘΤΕ) καί συμμετέχει στήν ἐκπαιδευτική λειτουργία τοῦ κέντρου (παρουσιάσεις στούς ἐκπαιδευόμενους φοιτητές – σπουδαστές καί ἐποπτεία προπτυχιακῶν καί μεταπτυχιακῶν φοιτητῶν πού πραγματοποιοῦν πρακτική ἄσκηση στό ΚΠΨΥ). Ἐπίσης, συμμετέχει στίς κοινοτικές δράσεις τοῦ ΚΠΨΥ, ἐργαζόμενη ἐποπτικά μέ εἰδικούς ψυχικῆς ὑγείας καί ἐκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας ἐκπαίδευσης, καί παρεμβαίνοντας σέ οἰκογένειες μεταναστῶν – προσφύγων, σέ συνεργασία μέ ἄλλους κοινωνικούς φορεῖς.

Εἶναι ἔγγαμη καί μητέρα τριῶν παιδιῶν.


Ἐλευθέριος Ἐλευθεριάδης

Ὁ Ἐλευθέριος Ἐλευθεριάδης γεννήθηκε καί διαμένει στό Σιδηρόκαστρο Σερρῶν. Εἶναι κάτοχος πτυχίου Ψυχολογίας τοῦ Ἀριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης καί κάτοχος Μεταπτυχιακοῦ Διπλώματος τῆς Κλινικῆς καί Κοινοτικῆς Ψυχολογίας τοῦ University of East London. Εἶναι συγγραφέας τεσσάρων βιβλίων, τά ὁποῖα κυκλοφοροῦν ἀπό τίς ἐκδόσεις ΕΝ ΠΛΩ.

Ψυχική ἀνθεκτικότητα καί παρεμβάσεις στήν ἐκπαιδευτική κοινότητα
Ἀναστάσιος Ματσόπουλος, Ἐπίκ. Καθηγητής Σχολικῆς Ψυχολογίας Πανεπιστημίου Κρήτης, Πρόεδρος Ἑλληνικῆς Ἑταιρείας Σχολικῆς Ψυχολογίας (ΕΛ.Ε.ΣΨΥ)

Ἡ παροῦσα σύντομη εἰσήγηση θά ἀναφερθεῖ στό ἀποτύπωμα (ἐπιπτώσεις) τῆς πανδημίας στήν ἐκπαιδευτική κοινότητα καί θά ἐπικεντρωθεῖ περισσότερο στούς ἐκπαιδευτικούς. Στόχος εἶναι νά ἐνδυναμωθοῦν οἱ ἐκπαιδευτικοί γιά νά γίνουν πιό ψυχικά ἀνθεκτικοί, ὥστε νά ἀνταπεξέλθουν στίς προκλήσεις στή μάθηση καί στά νέα δικά τους συναισθήματα ἀλλά κι ἐκεῖνα τῶν μαθητῶν τους. Ἐπίσης, θά ἀναφερθοῦν συγκεκριμένες στρατηγικές γιά τούς ἐκπαιδευτικούς στή διαχείριση τῆς μετά Covid-19 ἐποχῆς στό πλαίσιο τοῦ σχολείου. Τέλος, θά παρουσιαστεῖ σέ συμπυκνωμένη μορφή ἕνα νέο μοντέλο πρόληψης γιά τά σχολεῖα καί συνοπτικά θά παρουσιαστεῖ ἕνα καινοτόμο Πανευρωπαϊκό πρόγραμμα Ψυχικῆς Ἀνθεκτικότητας RESCUR «Ἕνα Ἐμπόδιο, Μία Εὐκαιρία» πού ἔχει ἀποδειχτεῖ ὠφέλιμο γιά παιδιά, ἐκπαιδευτικούς καί γονεῖς.


Ψυχολογικές ἐπιπτώσεις καί εὐκαιρίες στή μαθητική κοινότητα
Ἀναστασία Μωραϊτάκη, Ψυχολόγος – Συστημική Ψυχοθεραπεύτρια

Οἱ ψυχολογικές ἐπιπτώσεις τῆς πανδημίας Covid 19 σέ παιδιά, ἐφήβους, γονεῖς καί ἐκπαιδευτικούς ἔχουν περιγραφεῖ σέ πολλές ἔρευνες, οἱ ὁποῖες διεξάγονται ἤδη ἀπό τούς πρώτους μῆνες μετά τήν ἔναρξή της, καί ἔχουν σχολιαστεῖ ἀπό ἐπιστήμονες τοῦ χώρου τῆς ψυχικῆς ὑγείας. Ποιές οἱ συνέπειες τῆς πανδημίας στά μέλη τῆς σχολικῆς κοινότητας; Ποιοί παράγοντες καθορίζουν πόσο εὐάλωτο εἶναι ἕνα παιδί κατά τή διάρκεια μιᾶς περιόδου κρίσης; Ποιά συναισθήματα βιώνουν οἱ ἄνθρωποι – ἐνήλικες καί παιδιά – πού ἔχουν τήν ἐμπειρία μιᾶς τόσο πρωτόγνωρης συνθήκης; Ἡ πανδημία καταγράφεται πάντοτε ὡς τραυματική ἐμπειρία; Ὑπάρχουν θετικές ἐπιδράσεις καί πῶς ἡ κρίση μπορεῖ νά γίνει εὐκαιρία γιά προσωπική ἀνάπτυξη;


Προβληματισμοί καί προτάσεις γιά τούς μαθητές τῆς μετα-covid ἐποχῆς
Ἐλευθέριος Ἐλευθεριάδης, Ψυχολόγος M. Sc – Συγγραφέας

«Ὅταν πιάνει ὁ χειμῶνας ὁ βαρύς, ὁ μοναχικός ὁ λύκος χάνεται, ἐνῶ ἡ ἀγέλη ἐπιβιώνει.»

Συζητᾶμε γιά τήν ἀπομόνωση, τήν ἰδρυματοποίηση, τόν φόβο, τόν κοινωνικό κομφορμισμό.

Παρουσιάζουμε σκέψεις καί προβληματισμούς γιά τίς ἐπιπτώσεις τῆς covid ἐποχῆς στά παιδιά μας ἀλλά καί προτάσεις γιά τό πώς νά πορευθοῦμε ἀπό ἐδῶ καί πέρα.


Πνευματική στήριξη τῆς σχολικῆς κοινότητας
π. Θεμιστοκλῆς Μουρτζανός, Δρ. Θεολογίας – Φιλόλογος, Γενικός Ἀρχιερατικός Ἐπίτροπος Ἱ. Μ. Κερκύρας, Ὑπεύθυνος Γραφείου Νεότητας Ἱ. Μ. Κερκύρας

  • Ἡ σχολική κοινότητα χρειάζεται πνευματική στήριξη, ὄχι μόνο ἀπό τούς ἱερεῖς ἀλλά καί ἀπό κάθε ἐκπαιδευτικό πού πιστεύει στόν Θεό.
  • Ὁ πιστός ἐκπαιδευτικός καλεῖται νά πάρει θέση σέ σειρά ἐρωτημάτων, ὅπως:
    Ποῦ εἶναι ὁ Θεός;
    Γιατί δέν γίνονται θαύματα;
    Ποιά ἡ σχέση πίστης καί ἐπιστήμης;
  • Προβληματισμός πάνω στό ζήτημα τοῦ πνευματικοῦ θανάτου: τό ναρκισσιστικό ἐγώ πού δοκιμάζει τόν Θεό ἤ θεοποιεῖ τήν κοσμική γνώση εἶναι μεγάλος πειρασμός.
  • Σέ ἐξατομικευμένο ἐπίπεδο πνευματική στήριξη χρειάζονται ὅσοι ἀπογοητεύτηκαν ἀπό τίς ψευδαισθήσεις τους σχετικά μέ τόν κορωνοϊό, ὅσοι πληγώθηκαν ἀπό αὐτόν χάνοντας οἰκείους, οἱ μαθητές πού χρειάζεται νά ξαναβροῦν ὅρια στή μαθητική τους πορεία.
  • Ἡ στήριξη περιλαμβάνει αἰσιοδοξία καί ἐλπίδα μέσῳ τῆς πίστης στόν Θεό, ὀργάνωση πρωτοβουλιῶν συλλογικότητας, πολλή προσευχή.

Ἡ σελίδα μας στό facebook

@ Παιδαγωγικό Συνέδριο Συλλόγου «Ὁ Μέγας Βασίλειος»

62ο Παιδαγωγικό Συνέδριο Τομέως Ἐπιστημόνων Συλλόγου Ὀρθοδόξου Ἱεραποστολικῆς Δράσεως «Ὁ Μέγας Βασίλειος»

ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΟΝ ΚΑΙΡΟ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ

Κυριακή 2 Ἰανουαρίου 2022

close

Εγγραφείτε συνδρομητής στο κανάλι μας!